Fotballgruppas Årsfest 2019

Postet av Tydal IL - Fotball(gren) den 11. Nov 2019

Lørdag kveld 9. november byttet fotballseniorene ut svette fotballtrøyer og fotballsko med finstasen for å markere slutten av sesongen 2019.

Dagen startet med trening i Tydalshallen, der 20 herrer/damer møtte opp, treninga ble avslutta med en sekvens for å kåre herrelagets Toppscorer 2019.

Jesper Dahlseng Østby, Abdulrazik Altigani Mohamed Hussein og Ola Morten Græsli hadde alle 2 mål hver etter endt sesong. Jesper og Ola Morten var tilstede og fikk 10 skudd på mål hver, der Jesper trakk det lengste strået og dermed ble Toppscorer.

De som ønsket det fikk mulighet til å se Premier League kampen mellom Tottenham og Sheffield United på storskjerm, med servering av forfriskninger sponset av butikksjef på Coop Tydal og Tydalsspiller Bjørn Øien.

Etter kampen var det skyss til Væktarstua Hotell der Leder i fotballgruppa, Hotellvert og Tydalsspiller Tor Helge Kvithammer ønsket ca. 35 gjester velkommen:

Herre- og damespillere, styret, trenere, lagledere og medhjelpere fikk servert Buffet med kalde og varme retter, dessert og avec.

Styret som består av Tor Helge Kvithammer, Torhild Gullbrekken Aas, Borgar Kulseth Kirkvold og Solveig Hilmo Rønning delte ut påskjønnelser til:

Trenere og Lagledere for J09, J11 og G09: Dortea Østbyhaug, May Tonje Aas, Anne Beate Tangstad Kirkvold, Jan Vidar Olsen, Morten Aasan og Håvard Kirkvold.

Trenere og Lagledere for herrer 5. div.: Simen Dahlseng Østby, Borgar Kulseth Kirkvold, Olav Harry Østby, Camilla B. Sundt og Rita Hilmo.

Baneansvarlige/tilsynspersoner for Stugudalsbanen og Kløfta kunstgress: Tor Helge Kvithammer, Mathilda Alanko, Ola Reitan, Inge Morten Rotvold, Jan Olav Aas og Bjørn Græsli.

Væktarstuacupkomiteèn ved Ola Bjerken, Toralf Øverås, Jan Olav Aas, Frida Hilmo Øverås, Sandra Berggård, Anne Mona Lunden og Torhild Gullbrekken Aas.

Årets Speakertjeneste ved Jan Olav Aas og Toralf Øverås.

Hjemmeside og Facebookansvarlig for Tydal IL Fotballgruppa Rita Hilmo.

Videre fikk sistnevnte og undertegnede overrakt gave fra styret etter å ha innehatt Laglederfunksjonen for Herrelaga i 10 år og nå ønsker å fratre denne rollen. Tusen takk !

Så var det klart for Prisutdelinger for sesongen 2019. Denne ble foretatt av trenerteamet Simen og Olav Harry samt laglederne Rita og Camilla.

Som kjent har Tydal herrer 5. div. herrer hatt tre damer på laget denne sesongen noe som ikke er særlig vanlig i Seniorsammenheng, de tre Tone C. Fremo, Marte Aunemo og Johanne Aunemo fikk overrakt hver sin gave av trenerteamet: Her Tone, - Marte og Johanne var ikke tilstede.

Prisvinnere sesongen 2019 ble:

Årets Toppscorer: Jesper Dahlseng Østby

Årets Comet: Håvard Fremo

Årets Innsatspris: Vegard Græsli

Årets Spiller: Stian A. Fremo

100 spilte A-kamper: Vegard Græsli.

Fra venstre: Vegard, Stian, Håvard og Jesper.

Festen fortsatte etter dette med musikk, dans og festlig samvær i Lavvoen til Væktarstua. Takk for i år! /rh