Olav Harry gir seg som trener for Tydal herrer

Postet av Tydal IL - Fotball(gren) den 5. Nov 2018

På fotballavslutningen for seniorlagene ble det klart at Olav Harry Østby gir seg som trener for herrelagene. Olav Harry har vært en bærebjelke i Tydalsfotballen i mange år, og hans avskjed ble markert på en fin måte på avslutningsfesten.  Her er utdrag fra talen fra styret i fotballgruppa v/Torhild G. Aas:

"Olav Harry startet sin trenerkarriere i 1981 med å trene damelaget sammen med Magnar Aftret. Det ga nok en enorm inspirasjon ettersom han fortsatte med trenergjerneingen senere.  Han trente damelaget i 3 år, senere herrelaget i periodene 1992-96, 2000-2009 og tilslutt fra 2013-2018. det blir tilsammen 24 sesonger!  Det er intet mindre enn imponerende!!

Jeg kan beskrive Olav Harry som et fotballikon, et samlingspunkt, en kontinuitetsbærer, inkluderende, en person som gjør at alle føler seg velkommen.  Men jeg vil først og fremst trekke fram hans egenskaper som miljøskaper.  Det er en kjennsgjerning at den spillergruppa som vi har idag er ganske spredt geografisk.  Den jobben som Olav Harry gjør og det miljøet som han skaper, gjør at spillerne reiser hjem i helgene, og jeg tror ikke folk flest i Tydal forstår hvor viktig dette er.  Tilhørigheten til Tydal forsterkes, og det skapes liv og røre i helgene.  Niklas bruker emneknagg HEM, det vet jeg at spillerne føler også!  Dette har Olav Harry vært med å forsterke.  Olav Harry blir et savn for Tydalsfotballen, og det bli ikke enkelt å finne en erstatter."

Tydal IL takker Olav Harry for innsatsen, så får vi håpe at han kommer tilbake etter en velfortjent friperiode!